میلگرد

فروش انواع شافت استیل در گرید های ۳۰۴، ۳۱۶، ۴۲۰، ۳۱۰، ۳۰۹ 

انواع میلگرد استنلس استیل ، خواص و کاربردها

انواع میلگرد استنلس استیل ، استیل آلیاژی از آهن است که مهمترین عناصر تشکیل دهنده آن کروم و نیکل می‌باشد که وجود حداقل میزان ۱۰٫۵ درصد عنصر کروم  آن را در برابر خوردگی محافظت می‌نماید. از این فولاد زنگ نزن برای ساخت میلگرد استیل استفاده می‌شود. میلگرد استیل جنس و کاربرد متفاوتی با میلگرد ساختمانی دارد اما از نظر ظاهری شبیه به یکدیگرند. میلگردهای استیل در واقع همان شمش آلیاژ استیل می‌باشند .

انواع میلگرد استنلس استیل

انواع میلگرد استنلس استیل بگیر و نگیر

انواع میلگرد استیل اعم از میلگرد استیل بگیر و نگیر در متریال های مختلف به شرح زیر می باشد.
نوع میلگرد استنلس استیل بگیر ۴۲۰ و ۴۳۰ با قیمت پایین تر و مصارف پر کاربرد.
میلگرد استنلس استیل نگیر ۳۱۶ با خاصیت ضد اسیدی.
نوع میلگرد استیل ۳۰۴ نگیر برای مصارف ویژه مانند شفت های غیر مغناطیسی.
میلگرد استیل نسوز ۳۱۰ برای مصارف در دمای بالا و نیاز به مقاومت در آن دما.

انواع میلگرد استنلس استیل

تشخیص انواع میلگرد استنلس استیل

 یکی از بهترین و ساده ترین راه های تشخص میلگرد استیل بگیر از میلگرد نگیر همراه داشتن یک آهنربا است که از وجود هرگونه اشتباه در فروش استیل جلوگیری به عمل می‌آورد.

انواع و کاربردهای میلگرد استیل

میلگرد استیل ۳۰۴

 میلگرد استیل ۳۰۴ کاربرد فراوانی در صنعت دارد که می‌توان به استفاده از آن در تجهیزات صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، ماشین آلات صنعتی و… اشاره نمود. استیل ۳۰۴ از مقاومت خوردگی خوبی در اکثر محیط های اتمسفری و شیمیایی برخوردار است.

انواع میلگرد استنلس استیل

در اغلب کارهای معماری در برابر زنگ زدگی معمولی مقاوم است.همچنین در اکثر محیط های فراوری مواد غذایی مقاوم می باشد، به راحتی تمیز می شود و در برابر مواد شیمیایی آلی، رنگ و انواع مختلف مواد شیمیایی غیر آلی بسیار مقاوم هستند.در محیط های کلرایدی گرم، که در معرض استفاده قرار می گیرند و تمیز کردن یک رویداد منظم است فولاد ۳۰۴ موفق بوده است.

انواع میلگرد استنلس استیل
خواص مکانیکی و فیزیکی

خواص مکانیکی و فیزیکی میلگرد استیل ۳۰۴ عبارتند از:

عنصرمیلگرد استیل ۳۰۴
چگالی۸.۰ g/cm3
نقطه ذوب۱۴۰۰ °C (2550 °F)
استحکام کششیPsi – ۷۵۰۰۰ , MPa – ۵۱۵
تنش تسلیمPsi – ۳۰۰۰۰ , MPa – ۲۰۵
ازدیاد طول۳۵ %
ازدیاد طول۳۵ %
انواع میلگرد استنلس استیل
مقاومت در برابر حرارت استیل ۳۰۴

فولاد ۳۰۴ دارای مقاومت حرارتی تا ۸۷۰ درجه سانتی گراد به صورت متناوب است و می تواند تا ۹۲۵ درجه سانتی گراد را به طور مداوم تحمل کند. استیل ۳۰۴L مقاومت بیشتری نسبت به کاربید بارش دارد و می تواند در محدوده دمای بالا نیز مورد استفاده قرار گیرد. جایی که درجه حرارت بالا در آن مهم است، مقادیر بالاتر کربن مورد نیاز قرار می گیرد.فولاد ۳۰۴  دارای چگالی بسیار عالی نسبت به دمای گازهای مایع است و میتواند تا ۸۷۰ درجه سانتی گراد کاربرد داشته باشد.

انواع میلگرد استنلس استیل
جوشکاری استیل ۳۰۴

باتوجه به ساختار آستنیتی فولاد ۳۰۴، این استیل قابلیت جوشکاری به هردو روش ذوبی و مقاومتی را داراست. بخشهای سنگین جوش داده شده در فولاد ۳۰۴ ممکن است برای برخورداری از حداکثر مقاومت خوردگی، پس از جوشکاری به جوشکاری عملیات حرارتی آنیل نیاز داشته باشد.انجام عملیات جوشکاری آنیل برای فولاد ۳۰۴L  لازم نیست.

انواع میلگرد استنلس استیل

میلگرد استیل ۳۱۶

 استیل ۳۱۶ به دلیل داشتن قابلیت مقاومت بالا در برابر خوردگی، در شرایطی که فولاد در معرض خوردگی های شیمیایی قرار می‌گیرد کاربرد دارد. از این میلگرد در ساخت قطعات و دستگاه های صنایع نساجی، صنایع نفت و پالایشگاه ها استفاده می‌شود.

انواع میلگرد استنلس استیل

میلگرد استیل ۳۲۱

از این میلگرد در ساخت دستگاه ها و وسایل مورد استفاده در صنایع غذایی و شیمیایی استفاده می‌شود. همچنین این فولاد به دلیل نسوز بودن در محیط هایی با دمای بالا کاربرد دارد.استنلس استیل ۳۲۱ آستنیتی، دارای خواص غیر مغناطیسی (معروف به ضد سایش) آلیاژ ۳۲۱ یک استنلس استیل تثبیت شده، مشابه نوع ۳۰۴ اما محتوی تیتانیم اضافه، حداقل ۵ برابر کربن موجود است.

انواع میلگرد استنلس استیل

این میزان تیتانیم اضافه از تشکیل کاربید ها در حین جوشکاری و در دمای ۴۲۷ تا ۸۱۶ درجه سانتی گراد جلوگیری می کند. همچنین خواص دما بالای آلیاژ را بهبود می دهد. این آلیاژ مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون عالی دارد و هم چنین دارای استحکام خزشی خوبی است ۲-ترکیب شیمیایی آن شامل ۰.۰۸ کربن ۲درصد منگنز ۰.۰۴۵ درصد فسفر ۰.۰۳ درصد گوگرد ۰.۷۵ درصد سیلیسیم ۱۷ الی ۱۹ درصد کروم ۹ الی ۱۲ درصد نیکل ۰.۰۱ درصد نیتروژن میباشد میزان آهن متعادل و میزان تیتانیوم بر حسب ۰.۰۷(n+c) *5 میباشد ۳-آنالیز استنلس استیل ۳۲۱ با توجه به استاندارد های مقابل آنالیز می شود: ۵۵۱۰ AMS- 240A ASTM 5-مقاومت در برابر خوردگی رفتار مقاومت در برابر خوردگی آلیاژ ۳۲۱ مشابه ۳۰۴ است .

انواع میلگرد استنلس استیل

با این تفاوت که مقاومت در برابر خوردگی مرزدانه ای به علت تثبیت تیتانیم اضافه در ساختار ۳۲۱ بهبود یافته است و مقاومت آن در برابر اسید های آلی و غیر آلی فوق العاده می باشد ۷-عملیات حرارتی استنلس استیل ۳۲۱ به وسیله عملیات حرارتی قابل سخت شدن نیستند. آنیل: گرم کردن تا ۱۱۲۰ درجه سانتی گراد، سپس در آب کوئنچ یا در هوا خنک می شود ۸-شکل پذیری این استنلس استیل به راحتی شکل گرفته و مورد کشش واقع می شود، اگرچه فشار بالاتری مورد نیاز است. 

انواع میلگرد استنلس استیل

میلگرد استیل ۴۱۰

 از فولاد ضد زنگ ۴۱۰ در صنایع حرارتی، غذایی و بهداشتی و همچنین ساخت قاشق و چنگال و چاقو استفاده می‌شود. همچنین از دیگر کاربردهای آن می‌توان استفاده از آنها در لوله های تاسیسات دیگ های بخار و مبدل های حرارتی، پره توربین های گازی و بخاری و … اشاره نمود.

انواع میلگرد استنلس استیل

میلگرد استیل ۴۲۰

 از کاربردهای میلگرد استیل ۴۲۰ می‌توان به استفاده از آن در صنعت خودرو، تجهیزات هیدرولیک، صنعت پتروشیمی، صنایع غذایی و آشامیدنی، مهندسی مکانیک اشاره نمود.

میلگرد استیل ۴۳۰

فولاد ضد زنگ ۴۳۰ در آرموتورها، اتصالات ساختمان، کارد و چنگال با مقاومت خوردگی زیاد و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع میلگرد استنلس استیل

میلگرد استیل۴۰۵۷

بیشترین کاربرد استنلس استیل ۴۰۵۷ در ساخت قالب و ساخت ظروف شیشه و سرامیک است.

میلگرد استیل۱.۴۹۲۳

در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، صنایع هوایی، قطعات نیروگاه های با فشار بالا و توربین های بادی روتورها، محور ها یا میل ها(آربر ها) پره ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میلگرد استیل نسوز۳۰۹

 از کاربرد های این میلگرد می توان به گرم‌ کننده‌های هواپیما، لوازم عملیات حرارتی، پوشش‌های محفظه تابکاری، قطعات کوره، سینی‌های عملیات حرارتی، داخل اجاق‌ها، قطعات تلمبه و… اشاره نمود.

میلگرد استیل نسوز ۳۱۰

در مخازن تحت فشار و دمای بالا، ظروف حمل مواد شیمیایی، قطعات در معرض خوردگی در دمای بالا نظیر پاتیل های حمام نمک  کاربرد دارد.

میلگرد استیل ۴PH-17

 در پیچ و چرخ دهنده ها، قالب های پلاستیک، شفت های پمپی با سختی بالا، تجهیزات مهندسی استفاده می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *