پروفیل

فروش انواع پروفیل در سایزهای مختلف از ۱۰×۱۰ تا ۱۰۰×۱۰۰ در ضخامت های ۰/۵ تا ۳ میل در دونوع ۲۰۱ و ۳۰۴ متناسب با نوع کاربرد

خط تولید پروفیل

پروفیل استنلس استیل

پروفیل استیل نیز همانند سایر پروفیل‌های فولادی به ۲ روش مستقیم و غیرمستقیم ساخته می‌شود. ماده اولیه فرایند ساخت پروفیل استیل کویل ورق فولاد ضدزنگ می باشد . گرید و سایز آن بر اساس نیاز انتخاب می گردد. در ابتدا، کویل ورق روی خط تولید باز شده، در طول موردنظر برش می‌خورد و به‌صورت شیت در می‌آید. این شیت در مرحله بعد به‌وسیله چند تیغه هم‌زمان برش خورده و به شکل چند نوار طویل در می‌آید.

انواع پروفیل استیل

مرحله بعدی، استفاده از دستگاه رول فرمینگ است. شیت فولاد ضدزنگ که نواربری شده، وارد این دستگاه می‌شود و لبه‌های آن با عبور با تعدادی غلتک در ابعاد متفاوت، به یکدیگر نزدیک می‌شود. سپس روی لبه‌هایی که به یکدیگر نزدیک شده‌اند جوشکاری انجام می‌شود تا به شکل پروفیل موردنظر دربیایند. در انتها نیز پروفیل‌های موردنظر معمولاً در طول‌های ۶ متری برش می‌خورند.

انواع پروفیل استیل

در روش غیرمستقیم، ماده اولیه تولید پروفیل استیل، لوله استیل درزدار است که توسط دستگاه پرس، به شکل قوطی پروفیل در می‌آید. متأسفانه در کشور ما هنوز تکنولوژی ساخت قوطی پروفیل استیل وجود ندارد و اکثر پروفیل‌های استیل موجود در بازار، از کشورهای چین و تایوان وارد می‌شوند. این پروفیل‌ها معمولاً بر اساس استانداردهای بین‌المللی ASTM، EN و AISI ساخته‌شده‌اند.

انواع پروفیل استیل

 چند نوع پروفیل استیل وجود دارد

همانند سایر پروفیل‌ها، انواع پروفیل استیل نیز بر اساس جنس، وزن، سطح مقطع و کاربرد تقسیم‌بندی می‌شود.

از نظر ابعادی، پروفیل‌های استیل مربعی و مستطیلی در سایزهای ۲۰*۲۰ تا ۴۵*۴۵ میلی‌متر و ضخامت ۱ تا ۳ در بازار موجود هستند.

پروفیل استیل دکوراتیو

به این نوع پروفیل، پروفیل استیل درزدار نیز می‌گویند و در ساخت آن از انواع مختلف فولاد ضدزنگ استفاده می‌شود. ضخامت ورق استیلی که در ساخت این نوع پروفیل استفاده می‌شود، معمولاً پایین است؛ چرا که بیشتر کاربرد تزیینی آن را مدنظر قرار می‌دهند. علت اصلی کاربرد پروفیل استیل دکوراتیو در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌، سطح صاف و صیقلی آن و مقاومتی است که در برابر تغییرات جوی از خود نشان می‌دهد.

انواع پروفیل استیل

قوطی استیل همان پروفیل استیل با سطح دایره و مربع است . محصولات مشابه دیگر آن چون نبشی و تسمه، با پروفیل استیل طلایی ساخته می‌شوند . با توجه به سطح مقطع، شکل، ظاهر و اندازه، اسامی آن‌ها باهم متفاوت است. اما جنس همه آن‌ها از آلیاژ استیل است.

انواع پروفیل استیل

پروفیل استیل ۲۰۱

آن‌طور که از نام آن بر می‌آید، این نوع پروفیل از فولاد ضدزنگ گرید ۲۰۱ ساخته‌شده است. از آنجایی که مقاومت این نوع فولاد در برابر شرایط محیطی سخت نسبت به دیگر انواع استنلس استیل پایین‌تر است، پروفیل ساخته‌شده از آن بیشتر در ساخت درب و پنجره و محیط‌هایی به کار می‌رود که احتمال زنگ زدن و خوردگی پایین‌تری دارند. مهم‌ترین مزیت این نوع پروفیل، قیمت پایین‌تر آن نسبت به دیگر انواع پروفیل استیل است.

پروفیل استیل ۳۰۴

این نوع پروفیل استیل، پرکاربردترین نوع بوده و بیشتر در بازار پیدا می‌شود. علت اصلی محبوبیت پروفیل استیل ۳۰۴، قابلیت فرم‌دهی و جوش‌پذیری بالای آن است. همچنین به دلیل خواص مکانیکی و شیمیایی فولاد ضدزنگ ۳۰۴، بیشتر در موارد زیر کاربرد دارد:

  • صنایع لبنی
  • مواد غذایی
  • ساخت وسایل آشپزخانه
  • تولید تجهیزات پزشکی
  • ساخت سازهای موسیقی
  • حمل‌ برخی اسیدها و مواد شیمیایی خاص
انواع پروفیل استیل

پروفیل استیل ۳۱۶

این نوع پروفیل به دلیل مقاومت بالای استیل ۳۱۶ در برابر خوردگی و حرارت، بیشتر در صنعت کاربرد دارد. از جمله کاربردهای پروفیل استیل ۳۱۶ می‌توان به صنایع کاغذ، آب‌معدنی، غذا، صنایع شیمیایی و هوافضا اشاره نمود.هر کدام از انواع پروفیل‌های ۳۰۴ و ۳۱۶ دارای یک گرید جانبی هستند که به دلیل کربن پایین (Low Carbon) یک حرف L به انتهای نام آن‌ها اضافه شده است. پروفیل‌های استیل ۳۰۴L و ۳۱۶L به دلیل کربن کمتر، قابلیت فرم دهی و جوش‌پذیری بالاتری دارند.

انواع پروفیل استیل

پروفیل استیل U و Z

پروفیل‌های استیل با سطح مقطع باز نیز کاربردی مشابه پروفیل‌های ساخته‌شده از فولاد معمولی دارند. این پروفیل‌ها با سطح مقطع U و Z ساخته‌شده و در ساخت درب، پنجره و سقف کاربرد دارند.

انواع پروفیل ضد زنگ

  1. پروفیل استیل آستنیتی: ۳۰۴
  2. پروفیل استیل آستنیتی: ۲۰۱

اگر به پروفیل ها، حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد فلز«کُرُم» و کمی«نیکل» اضافه نمایند ، پروفیلی تولید می شود که زنگ نمیزند و در مقابل اسیدها واکنش نشان نمی دهند یعنی مقاوم می باشند. پروفیل ضد زنگ همان پروفیل استیل معمولی می باشد که مقداری کرم و کمی نیکل بر آن افزوده می شود.

انواع پروفیل استیل

 کاربرد پروفیل

فولاد زنگ‌نزن برعکس فولادکربنی زمانی که در معرض محیط‌های مرطوب قرار می‌گیرد دچار خوردگی  نمی‌شود. فولادهای کربنی محافظت نشده در هنگام ترکیب با هوا و رطوبت زنگ می‌زنند.پروفیل های ضد زنگ کاربرد های بسیاری دارند که به صورت روزمره از آنها استفاده می کنیم .

انواع پروفیل استیل

مانند : دستگیره ی در، میز استیل، سازه ماشین آلات صنایع غذایی و دارویی، صنایع آشپزخانه صنعتی، براق آلات، مبلمان و دکوراسیون محیط های اداری، خانگی، فروشگاهی، شهری، ساخت انواع درب و پنجره استیل و چهارچوبها، انواع حفاظ برای بانکها و منازل، انواع نرده، المان های شهری، کشتارگاه ها، لوازم برودتی، مخزن سازی،کشتی های حامل مایعات،بیمارستان  و بسیاری از چیزهای دیگر.

مقایسه  پروفیل استیل ۲۰۱ و ۳۰۴

قیمت

      به دلیل وجود درصد بیشتر نیکل استفاده شده در استیل ۳۰۴ برای جلوگیری از زنگ زدگی قیمت استیل ۲۰۱ نسبت به استیل ۳۰۴ پایین تر می باشد.

مقاومت در برابر خوردگی

      به دلیل کمتر بودن مقدار نیکل در استیل ۲۰۱ نسبت به ۳۰۴ مقاومت آن در برابر ضربات کمتر از ۳۰۴ می باشد.

انواع پروفیل استیل

رنگ

استیل ۲۰۱به دلیل وجود بیشتر منگنز رنگ تیره تری نسبت به استیل ۳۰۴ دارد و به مرور زمان کدر تر می شود.

محیط

استیل ۳۰۴ جهت استفاده در تمام فضاهای داخلی، خارجی و مرطوب مناسب می باشد درصورتی که شما فقط از استیل ۲۰۱ می توانید در فضاهای داخلی و در مکانهای که دارای هوای خشک می باشد استفاده کنید.

زنگ زدگی

استیل ۳۰۴ در مقابل اکسید شدن (زنگ زدگی) کاملا مقاوم می باشد در صورتی که استیل ۲۰۱ اینگونه نیست.

ماشین کاری

استیل ۲۰۱ ماشینکاری سخت تری نسبت به استیل ۳۰۴ را داراست . استیل ۳۰۴ قابلیت شکل پذیری بسیاری دارند . با فرآیندهای مختلف تبدیل به پیچیده ترین اشکال شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *